fotos voor je bedrijf

Waarom het belangrijk is om goede foto’s te gebruiken om je bedrijf te promoten

Het is alom bekend dat de consument telkens op nieuwe manieren moet worden aangetrokken om producten en diensten te kopen of in te huren. Dit heeft allemaal met de mens zelf te maken veranderingen zijn menselijk. Het zou natuurlijk ook heel saai beginne te lijken als ondernemers niet innoveren of consumenten telkens de zelfde producten op de zelfde manier eisen. Het zelfde is van toepassing bij dienstverlening, waar bijvoorbeeld de ondernemers wel een verandering in wilt brengen, maar de consument daar niet voor klaar zou zijn. Verandering en innovaties is belangrijk en zeker een vereiste van het hedendaags ondernemen.

Echter is een heel oud manier van het aantrekken van consumenten, het gebruik van foto’s. in dit artikel wordt er kort ingegaan op waarom het belangrijk is om goede foto’s te gebruiken om je bedrijf te promoten.

De belangrijkste te behandelen zaken zijn:

  • Goed gezicht
  • Vertrouwen
  • Aantrekkingskracht
  • Geeft een weergave van wat te verkrijgen is

Goed gezicht

Een goede foto biedt op het eerste gezicht een goed gezicht. Hiermee wordt bedoeld dat een goede foto altijd ervoor zorg draagt dat consumenten of klanten er op een respectvolle manier naar kijken. Is de foto niet mooi of is het duidelijk te merken dat de foto onzorgvuldig is geklikt, bestaat de mogelijkheid dat de klanten en/ of consumenten de zaak niet serieus nemen

Vertrouwen

Het niet serieus nemen brengt ons direct naar het aspect van vertrouwen. Indien klanten of consumenten niet instaat zijn om in te gaan op de kwaliteit van de foto’s, dan bestaat de mogelijkheid dat klanten of consumenten geen vertrouwen kunnen opbrengen in jou als verkoper. Indien de klanten het vertrouwen niet kunne opbrengen, behoeft het gevolg daarvan geen betoog.

Aantrekkingskracht

Foto’s dienen ervoor zorg te dragen dat zij klanten kunnen aantrekken. De meeste klanten worden graag verwent met mooie dingen. Men wenst dis graag mooie dingen te zien, en die mooie dingen achter na te gaan. Zo is het van belang dat een juwelier zaak, behalve op haar mooie sieraden ook let op de modellen die de sieraden presenteren.

Er moet een balans zin tussen die twee. Is er geen balans, dan bestaande kans dat de foto zijn aantrekkingskracht niet kan opbouwen en vervolgens de klanten zich niet richting jou juwelierszaak begeven.

Geeft een weergave van wat te verkrijgen is

Foto’s geven in een bepaalde mate een weergave van wat de consumenten kunnen betrekken bij de winkels, restaurants of de zaak waar jij precies mee bezig bent. Stel je nou eens voor dat klanten richting Burger King stappen om een Burger te halen. De consument heeft een bepaalde foto gezien en wenst precies dat wat op de foto is geprojecteerd te zullen consumeren. Wat voor een teleurstelling zal het nou niet zijn als de klant moet ontdekken dat hetgeen hij of zij op de foto heeft gezien, in beginsel niet bestaat of niet in de zelfde vorm kan worden aangeboden? Het is belangrijk dat hetgeen op de foto’s wordt geprojecteerd, ook kan worden aangeboden. Anders heeft het gebruiken van een foto geen zin. Voor demonstraties hiervan, bezoek bijvoorbeeld de websites van MC Donald, KFC of Burgerking.

Bonustip

Vaak kost het veel geld om een professional in te huren om je foto’s te laten maken. Je kunt er ook voor kiezen om zelf een goede camera te kopen. Ik adviseer je daarom vooral deze canon 70 200 2.8 review eens door te nemen, echt een super handig ding!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *